Informuojame, jog svetainėje yra naudojami slapukai (angl. cookies)
Sutikdami, paspauskite mygtuką 'Sutinku'.
Sutikimą bet kada galėsite atšaukti ištrindami įrašytus slapukus savo interneto naršyklės nustatymuose.
Tęsdami naršymą svetainėje jūs sutinkate su slapukų naudojimo sąlygomis.

Naujienos

Klaipėdos elektrinis

 

Klaipėdiečių elektrinis autobusas pirmą kartą vežė keleivius: jo galimybės stebina

Klaipėdoje įsikūrusi kompanija „Vėjo projektai“ pagaliau pristatė važiuojantį elektrinį autobusą. Teigiama, kad jo baterijų įkrovimas truks vos 10 minučių.

„Dancer“ pavadintas elektrinis autobusas jau turi atitikties sertifikatą, todėl atitinka visus techninius ir saugumo reikalavimai bei gali būti naudojamas keleivių vežimui visose Europos Sąjungos šalyse. 

Įdomu, kad tai yra pirmasis toks sertifikatas, suteiktas Lietuvoje sukurtai elektrinei transporto priemonei. 

Pranašumai prieš konkurentus

Klaipėdos inžinieriams pavyko sukurti autobusą, kuris yra iki 30 proc. lengvesnis nei tokio pat dydžio konkurentais. 

Tai buvo pasiekta panaudojus kompozitines medžiagas korpusui ir sumažinus baterijų bloką. 

Skelbiama, kad tai „Dancer“ padeda važiuoti taupiau nei konkurentai ir suteikia malonesnio važiavimo pojūtį. 

„Vėjo projektų“ atstovai tvirtina, kad Klaipėdoje gaminamo elektrinio autobuso baterijas vieno maršruto kelionei įkrauti pakaks vairuotojo poilsio pertraukėlės. 

 

Jų teigimu, „Dancer“ baterija gali būti įkraunamas greičiau nei per 10 minučių. 

Autobusai taip pat bus aprūpinti nuotolinio stebėjimo sistema. Ji leidžia informaciją apie kiekvieno autobuso darbą stebėti kompiuterio ekrane per atstumą. 

Tai turėtų padėti išvengti galimų techninių nesklandumų anksčiau nei juos pastebės vairuotojas, o taip pat – operatyviai reaguoti. 

 

Sukūrė visą sistemą

Klaipėdoje buvo kuriamas ne tik elektrinis autobusas, bet ir visa transporto sistema su įkrovimo, aptarnavimo infrastruktūra bei programine įranga.

„Elektrinių autobusų laukia šviesi ateitis – juos įsigyti ruošiasi beveik visi Europos miestai“, – sako bendrovės „Vėjo projektai“ vykdantysis direktorius Peteris Klessascheckas. 

Anot jo, niekas nesitikėjo, kad elektrinio transporto istorija bus kuriama Lietuvoje, tačiau jauni uostamiesčio inžinieriai neabejotinai turi didžiulį potencialą. 

Kompanijos valdybos pirmininkas Alvydas Naujėkas pasakojo, kad elektrinio autobuso ir reikalingos infrastruktūros vizija pirmiesiems akcininkams gimė maždaug prieš dešimtmetį. 

 

„Norėjome padėti žmonėms rinktis viešąjį transportą, matėme patogesnio, sveikesnio gyvenimo
mieste galimybes. Sertifikatas reiškia, kad nuo tyrimų ir konstravimo pereiname prie gamybos. 

Tai bus nelengva, bet labai įdomu“, – komentavo jis.

Vežėjai jau pasiruošę

Kompanija kviečia dirbti įvairių specialybių – inžinerijos, informacinių technologijų, finansų specialistus. 

Taip pat įmonė ieško įvairių specializacijų meistrų, pavyzdžiui autobusų interjero apdailininkų. 

Tikslaus planuojamo darbuotojų skaičiaus augimo įmonės vadovai negali įvardinti, tačiau artimiausiais mėnesiais jų skaičių planuojama didinti dešimtimis, o žvelgiant į kelerių metų perspektyvą – kartais. 

Šiuo metu įmonėje dirba 39 specialistai.

Naująjį elektrinį autobusą jau spėjo išbandyti ir „Klaipėdos keleivinio transporto“ įmonės vadovas Andrius Samuilovas. 

Jis pastebėjo, kad viduje sumontuoti naujos kartos kortelių skaitytuvai, planšetinis vairuotojo kompiuteris ir prijungti garsiakalbiai. 

„Iš techninės pusės esame pasiruošę autobusą paleisti į mašrutą, kai tik bus priimtas toks sprendimas“, – komentavo vežėjo atstovas.

 

Atgal