Informuojame, jog svetainėje yra naudojami slapukai (angl. cookies)
Sutikdami, paspauskite mygtuką 'Sutinku'.
Sutikimą bet kada galėsite atšaukti ištrindami įrašytus slapukus savo interneto naršyklės nustatymuose.
Tęsdami naršymą svetainėje jūs sutinkate su slapukų naudojimo sąlygomis.

Naujienos

Muzikos naujiena

 

Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre – garsūs kūrėjai

2019-05-14 16:57:00 Ieva Liškevičiūtė

 Vytauto Petriko nuotr. Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre – garsūs kūrėjai 

Jau netrukus žiūrovai išvys Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro premjerą – Wolfgango Amadeuso Mozarto dviejų veiksmų komišką psichologinę operą "Don Žuanas". Ją naujam gyvenimui prikėlė režisierius Jonas Vaitkus, dirigentas iš Austrijos Josefas Wallnigas ir kiti kūrėjai. Sezono pabaigai Klaipėdos muzikinis teatras siūlo kone dažniausiai pasaulyje statomą operą "Don Žuanas", garsiausiose pasaulio scenose karaliaujančią jau trečią šimtmetį. Premjera įvyks gegužės 17 ir 18 d. 19 val. Žvejų rūmuose, o gegužės 22 d. ji bus rodoma Lietuvos rusų dramos teatre Vilniuje, sykiu minint ir J.Vaitkaus 75 m. sukaktį. "Don Žuano" pastatymo uostamiestyje ėmėsi kūrėjų komanda: J.Wallnigas, J.Vaitkus, scenografas Gintaras Makarevičius, kostiumų dailininkė Sandra Straukaitė, Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro vyriausiasis dirigentas Tomas Ambrozaitis. Lietuvos pajūryje šiuo metu viešintis J.Wallnigas – garsus austrų dirigentas ir didelis W.A.Mozarto muzikos gerbėjas. 1980 m. jis tapo "Mozarteum" universiteto profesoriumi, o 2006 m. Zalcburge įkūrė Mozarto operų institutą (MOI), kuris iškovojo autoritetą tarp pasaulio muzikų. J.Wallnigo žodžiais, gerai atlikti "Don Žuaną" faktiškai niekur pasaulyje nėra įmanoma. "Iš pradžių buvau labai skeptiškai nusiteikęs prieš lietuviškus rečitatyvus, nes pati italų kalba yra muzika. Tačiau J.Vaitkus mane perkalbėjo, ir esu dėkingas jam už tai. Nes iš tikrųjų rečitatyvai skirti tam, kad dainavimu išreikštų kalbą, dialogą", – emocingai aiškino dirigentas. Stiprus, bet nelaimingas operos Don Žuanas – tai narsos, energijos, nenugalimo optimizmo ir meilės gyvenimui įsikūnijimas. Tačiau jo egoizmas, panieka garbės ir moralės įstatymams tampa nelaimių šaltiniu visiems, ką besutiktų savo gyvenimo kelyje. Tai stipri asmenybė, pripažįstanti tik savo pasirinktas taisykles. Pasak J.Vaitkaus, klaipėdietiškas "Don Žuanas" ypatingas tuo, kad prie operos kūrimo prisidėjo profesionali, atsidavusi ir savo darbą išmananti komanda. "W.A.Mozartas sykiu ir gydo, ir žiauriai baudžia. Gydo, kai dirbi su jo muzika. Baudžia dėl neatitikmens tarp realybės ir noro – kaip sugalvojai ir kaip įvykdomas šis projektas. Kadangi pusiausvyra yra, tai galima ištverti", – kalbėjo J.Vaitkus. "Don Žuaną" repetuoja gausus jaunų ir pripažintų operos solistų būrys. Šiam pastatymui ruošiamos net trys pagrindinių partijų atlikėjų sudėtys. Pagrindinė Don Žuano partija patikėta Žygimantui Galiniui, Mindaugui Rojui ir Steponui Zoniui, jo tarno Leporelo – Igoriui Bakanui, Egidijui Dauskurdžiui ir Artūrui Kozlovskiui.

 

Atgal