Informuojame, jog svetainėje yra naudojami slapukai (angl. cookies)
Sutikdami, paspauskite mygtuką 'Sutinku'.
Sutikimą bet kada galėsite atšaukti ištrindami įrašytus slapukus savo interneto naršyklės nustatymuose.
Tęsdami naršymą svetainėje jūs sutinkate su slapukų naudojimo sąlygomis.

Naujienos

Nauja Klaipėdos mokykla

 

Klaipėdoje nori statyti naują mokyklą

 

Klaipėdoje nori statyti naują mokyklą nuotrauka, foto

POŽIŪRIS. Klaipėdos gamtos mokykla, besiremianti Valdorfo pedagogikos principais, akcentuoja gamtos reikšmę vaiko augime ir jo gyvenime.

© Klaipėdos gamtos mokyklos nuotr.

Uostamiestyje susibūrę Valdorfo pedagogikos entuziastai norėtų statyti naują mokyklą. Kol kas iniciatyvai ieškoma bendraminčių ir rėmėjų, tačiau bendruomenė tikisi, kad idėją pavyks įgyvendinti.

Klaipėdoje jau porą metų veikia nevalstybinė ne pelno siekianti bendruomeninė ugdymo įstaiga Klaipėdos gamtos mokykla, kurioje vaikai ugdomi pagal Valdorfo pedagogikos principus. Mokyklą įkūrusios VšĮ Pajūrio Valdorfo bendruomenės vadovė Aistė Juškė sakė, kad šiuo metu Klaipėdoje veikia darželis ir mokykla, tačiau norima plėstis.

„Norėtume, kad Klaipėdoje atsirastų Valdorfo mokykla ir tvirta bendruomenė. Ieškome galimybių plėstis ir norime statyti mokyklą. Klausėme savivaldybės, gal galėtų kaip nors padėti - su žemės sklypu ar idėjomis, kaip, kur galėtume statyti mokyklą. Visos esamos mokyklos yra pripildytos, o kai kurios net ir perpildytos. Pastaruojus dvejus trejus metus mums Savivaldybė sako, kad neturi ko pasiūlyti. Remontuoti sovietinius pastatus yra labai brangu, todėl manome, kad geriau būtų statyti naują mokyklą, kuri atitiktų mūsų viziją, būtų šiuolaikiškas pastatas“, - sakė A. Juškė.

Pasak jos, kol kas jokie sprendimai nėra priimti, o šiuo metu svarbiausias dalykas yra lėšos, rėmėjų paieška.

„Tai kūrybinis procesas. Vilniuje šie procesai vyksta aktyviau. Norisi, kad Klaipėda būtų ne provincija, o taptų kūrybingu miestu, kur galima veikti, kurti, daryti. Žinoma, čia yra įvairių iniciatyvų, tačiau ir mes savo pavyzdžiu norime prisidėti“, - sakė pašnekovė.

Paklausta, kuo Valdorfo pedagogika besiremianti mokykla skiriasi nuo įprastos, A. Juškė teigė, kad remiantis holistiniu požiūriu ugdomi vaiko fiziniai-valios, jausminiai-emociniai ir intelektiniai-proto sugebėjimai.

„Jeigu atsiverstumėte dabar paruoštą Lietuvos geros mokyklos koncepciją, iš esmės ten viskas apie Valdorfo pedagogiką, tik ji įgyvendinama jau šimtą metų, o tradicinėje pedagogikoje vis dar galvojama, kaip tai pasiekti. Mes suprantame gamtos reikšmę vaiko augime ir jo gyvenime, kaip svarbu vaikui būti kiek įmanoma daugiau gamtoje ir prie gamtos. Klaipėda šiuo požiūriu yra dėkingas miestas, nes yra miškų, yra jūra“, - pasakojo A. Juškė.

Šiuo metu Klaipėdos gamtos mokykloje yra dvi klasės, kuriose mokosi 9 moksleiviai, o darželį lanko apie 30 vaikų.

Atgal