Informuojame, jog svetainėje yra naudojami slapukai (angl. cookies)
Sutikdami, paspauskite mygtuką 'Sutinku'.
Sutikimą bet kada galėsite atšaukti ištrindami įrašytus slapukus savo interneto naršyklės nustatymuose.
Tęsdami naršymą svetainėje jūs sutinkate su slapukų naudojimo sąlygomis.

Naujienos

ekologiški autobusai

 

Autobusai uostamiestyje stebins naujovėmis

2019-02-14 13:58:00 Klaipeda.diena.lt inf.

Perspektyva: po pusmečio miesto gatvėmis važinės 18 naujų autobusų. "Klaipėdos autobusų parko" nuotr. Pasirašė: V.Čebatavičius (kairėje) ir V.Ramanauskas džiaugėsi naudinga sutartimi. Vytauto Liaudanskio nuotr. Mažiau nei po pusmečio Klaipėdos gatvėmis pradės važinėti 18 naujų, ekologiškų autobusų. Keleiviams jie bus patogesni įlipti, juose bus gaivesnis oras, kelionė miesto gatvėmis bus kur kas patogesnė. Ketvirtadienį bendrovių "Klaipėdos autobusų parkas" ir "Adampolis" vadovai Vaidas Ramanauskas ir Vidas Čebatavičius pasirašė 18 autobusų pirkimo sutartį. Susitarta, kad specialiai Klaipėdai bus pagaminti 8 standartiniai ir 10 pailgintų žemagrindžių autobusų, varomų suslėgtomis gamtinėmis dujomis ir atitinkančių EURO 6 ekologinį standartą. Naujieji MAN autobusai perkami vykdant projektą "Klaipėdos miesto viešojo transporto atnaujinimas", kuris finansuojamas iš ES struktūrinių fondų ir Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos lėšų. Bendra autobusų įsigijimo ir jų techninės priežiūros paslaugų suma siekia 5,017 mln. eurų. 85 proc. pirkinio sumos bus apmokėta Europos Sąjungos lėšomis, likusius 15 proc. sumokės miesto savivaldybė. Klaipėdos autobusų parkui teks sumokėti pridėtinės vertės mokestį, šios išlaidos, tikimasi, atsipirks po pusmečio. Kiekvienas ilgasis 49 sėdimų vietų autobusas kainuos 304 987 eurus, o trumpesnis, 37 sėdimų vietų, – 229 313 eurų. Naujieji autobusai bus ne tik išskirtinio dizaino, bet ir kur kas patogesni už dabar miesto gatvėmis važinėjančiuosius: jie turės keleivių salono kondicionavimo įrangą, USB jungtis mobiliesiems telefonams pakrauti, neįgaliojo ar vaiko vežimėlio kelionei pritaikytą vietą, specialų žymėjimą akliesiems, multimedijos ekranus, skirtus suteikti papildomą informaciją keleiviams. Pagrindinis šių transporto priemonių privalumas – kur kas mažiau gamtą teršiantys varikliai. Jie naudos suslėgtas gamtines dujas. Dabar daugiau nei pusė uostamiestyje kursuojančių Klaipėdos autobusų parko autobusų važiuoja degindami ekologiškas suslėgtas dujas. "Kai sulauksime užsakytų MAN, miesto maršrutuose liks vos keli dyzelinu varomi autobusai. Naudojant naujuosius autobusus, per metus į aplinką pasklis 98 tonomis mažiau teršalų", – pirkinį gyrė V.Ramanauskas. Miesto meras Vytautas Grubliauskas džiaugėsi pagaliau įvykusiu sandėriu ir tvirtino, kad tokių autobusų daugėjimas mieste – ne prabanga, o būtinybė. Miesto savivaldybės administracijos vadovas Saulius Budinas priminė, kad netrukus Klaipėdoje turėtų pasirodyti ir pirmasis klaipėdiečių pagamintas elektra varomas autobusas. "Toks visuomeninio transporto atnaujinimas turėtų skatinti daugiau žmonių pasirinkti šį susisiekimo mieste būdą", – teigė S.Budinas. Priminsime, kad planuota įsigyti 17 autobusų, tačiau pirkimo konkurso metu buvo pasiūlyta mažesnė kaina, todėl už tuos pačius pinigus pavyko nupirkti vieną papildomą autobusą. Naujieji autobusai bus nudažyti Klaipėdoje įprasta mėlyna spalva, su miesto vėliavos spalvomis – geltona ir raudona juosta prie stogo.

 

Atgal