Informuojame, jog svetainėje yra naudojami slapukai (angl. cookies)
Sutikdami, paspauskite mygtuką 'Sutinku'.
Sutikimą bet kada galėsite atšaukti ištrindami įrašytus slapukus savo interneto naršyklės nustatymuose.
Tęsdami naršymą svetainėje jūs sutinkate su slapukų naudojimo sąlygomis.

Naujienos

Vėl tramvajus Klaipėdoje?

 

Klaipėda svajoja apie elektrinį tramvajų: ar tai realu?

 Aušra Pilaitienė „Lietuvos rytas“ 2019-02-01 10:23

Varšuvos tramvajų linija – viena ilgiausių visoje Europoje.

Klaipėdoje jau ne pirmąsyk diskutuojama apie tramvajų. Tokios kalbos sklando jau porą dešimtmečių. Anksčiau viskas baigdavosi tik pasvarstymais, bet šįkart ryžtasi šią transporto priemonę įvertinti rimčiau. Klaipėdos savivaldybė ir viešąjį konkursą laimėjusi bendrovė „Civita“ pasirašė sutartį, pagal kurią bus atlikta galimybių studija, parengtas investicijų projektas ir kiti dokumentai. Tam skirta ir nemažai pinigų – 461 tūkst. eurų. Uostamiesčio gyventojai būtų nieko prieš, kad Klaipėdoje važinėtų elektriniai tramvajai, kaip 1904-1934 metais. Ekspertai per dešimt mėnesių išanalizuos viešojo transporto situaciją uostamiestyje, įvertins užsienio patirtį ir pateiks sprendimus. Klaipėdos viešojo transporto sistema vertinama kaip viena geriausių Lietuvoje. Skeptikai nepritaria „2030-aisiais miestų centruose ir senamiesčiuose nebegalės važinėti iškastiniu kuru varomas transportas. Ateities viešasis transportas turės užtikrinti ne tik patogų ir greitą susisiekimą – jis ir pats turi būti netaršus, aplinką tausojantis. Racionaliausią sprendimą pateiks ekspertai. Tada ir paaiškės, ar uostamiestyje važinės tramvajai, ar elektriniai autobusai, teks rinktis kombinuotą variantą ar kitokią alternatyvą“, – sakė savivaldybės Investicijų ir ekonomikos departamento direktorius Ričardas Zulcas. Yra nemažai skeptikų, tramvajų atgimimą Klaipėdoje vertinančių kaip utopiją. R.Zulcas skeptikams pateikia kaimyninės Lenkijos Olštyno miesto pavyzdį. Jame buvo nutiestos trys tramvajaus linijos. Tai kainavo 120 milijonų eurų, projektas įgyvendintas per pusantrų metų. Užtektų ir vienos linijos Palei jūrą ir Kuršių marias nusidriekusiai Klaipėdai tikriausiai pakaktų vienos linijos, tad išlaidos taip pat, tikėtina, būtų mažesnės. Taip pat skaitykite: Vizija: ateityje po pajūrį keliausime greituoju tramvajumi ir elektrobusais Į Lenkiją sugrįžta tramvajų mada Vilnius palaidojo tramvajaus ir metro idėjas Kiek visa tai kainuotų, turės nurodyti galimybių studiją rengiantys specialistai. Iš jų tikimasi išvadų dėl naujosios transporto sistemos atsiperkamumo, finansavimo modelių. Galimybių studija rengiama įgyvendinant projektą „Elektra varomo viešojo transporto naujų galimybių plėtra“, 90 proc. kainos padengs Europos investicijų bankas. Kėlė radijo bangų trikdžius Nuo 1904 metų Klaipėdoje važinėjo elektriniai tramvajai. Miesto elektrinėje gaminama energija varomi tramvajai jungė uostą ir geležinkelio stotį su centru ir kai kuriais priemiesčiais. Tramvajų era truko tris dešimtmečius. 1934 m. šis patogus transportas buvo uždraustas. Teigiama, kad to pareikalavo vietinio radijo savininkai. Esą tramvajai kėlė radijo bangų trikdžius. Per apklausą gyventojai pasisakė „už“ Tramvajaus idėja atgimė 2001 metais. Tuomet Klaipėdos politikai patvirtino miesto plėtros strateginį planą, kuriame buvo ir idėja nutiesti greitojo tramvajaus liniją. Galimybių studiją parengę mokslininkai siūlė nutiesti dvi tramvajaus linijas: viena jungtų pietinius miegamuosius rajonus su geležinkelio stotimi, kita nusidriektų iki ligoninių miestelio šiaurinėje dalyje. Atsirado manančiųjų, kad tramvajus galėtų sujungti Klaipėdą su Palanga ir Šventąja, optimistai siūlė linijas tiesti iki Gargždų, Drevernos ir Kintų. Prieš penkerius metus buvo atlikta Klaipėdos regiono gyventojų apklausa – paaiškėjo, kad dauguma jų mielai naudotųsi tramvajumi. Tačiau tuomet transporto specialistai teigė, kad keleivių srautai tramvajams būtų per menki.
 

Atgal