Informuojame, jog svetainėje yra naudojami slapukai (angl. cookies)
Sutikdami, paspauskite mygtuką 'Sutinku'.
Sutikimą bet kada galėsite atšaukti ištrindami įrašytus slapukus savo interneto naršyklės nustatymuose.
Tęsdami naršymą svetainėje jūs sutinkate su slapukų naudojimo sąlygomis.

Naujienos

Ar reikia Klaipėdai?

 

Klaipėda aiškinsis, ar miestui reikia tramvajaus

2019-01-20 07:42:00 Paulius Viluckas, BNS

Klaipėdos miesto savivaldybės administracija aiškintis, ar miestui reikalingas tramvajus. Šią savaitę savivaldybė pasirašė 461 tūkst. eurų vertės naujos rūšies transporto galimybių studijos sutartį su viena didžiausių Lietuvoje konsultacijų bendrovių „Civitta“. Pasak Klaipėdos investicijų ir ekonomikos departamento direktoriaus Ričardo Zulco, bus svarstoma ne tik apie tramvajaus, bet ir elektra varomų autobusų integravimą į miesto viešojo transporto sistemą. „Norime pasvarstyti dėl tramvajaus grąžinimo, taip pat Klaipėdos universitete yra kuriamas elektroautobusas, prototipas jau sukurtas. Mes taip pat svarstysime tokių autobusų integravimą į viešojo transporto sistemą. Galėtų ji (sistema – BNS) būti ir dualinė – ir autobusai, ir tramvajus, to mes nežinome“, – BNS sakė R. Zulcas. Pasak jo, reikės išanalizuoti visą miesto transporto sistemą urbanistiniu, eismo organizavimo požiūriu, įvertinti keleivių srautus. „Taip pat bus svarstoma apie Klaipėdos priemiesčio pajungimą į sistemą, kad individualių namų kvartaluose gyvenantys žmonės galėtų lengviau pasiekti Klaipėdos miestą“, – tvirtino R. Zulcas. Pasak jo, Klaipėdai sektinas pavyzdys yra Olštyno miestas Lenkijoje, kur trijų linijų tramvajaus sistema įrengta už 120 mln. eurų, o projektas įgyvendintas per pusantrų metų. „Praktinis kaimynų pavyzdys yra įkvepiantis. (...) Žmonių, kurie buvo už ir prieš tramvajaus įdiegimą, pasidalijimas buvo maždaug po 50 proc., o po įdiegimo tas skaičius (pasisakančiųjų už tramvajų – BNS) ūgtelėjo iki 70 proc.“, – teigė R. Zulcas. „Jie išgujo autobusus iš miesto centro ir automatiškai išlaisvino jį nuo transporto“, – pridūrė jis. „Civitta“ galimybių studiją atliks kartu su subrangovais infrastruktūros projektavimo bendrove „Kelprojektas“ bei advokatų kontora „Ellex Valiunas“. Planuojama, kad tam prireiks maždaug vienų metų. Klaipėdoje elektrinis tramvajus kursavo nuo 1904-ųjų iki 1934 metų, vėliau ši transporto priemonė buvo uždrausta pareikalavus vietinio radijo savininkams, be to, miestas neturėjo lėšų jam atnaujinti. Tuomet tramvajų mieste pakeitė autobusai, tačiau pastaraisiais metais vėl imta svarstyti apie tramvajaus grąžinimą į Klaipėdos miesto viešojo transporto sistemą.

 

Atgal