Informuojame, jog svetainėje yra naudojami slapukai (angl. cookies)
Sutikdami, paspauskite mygtuką 'Sutinku'.
Sutikimą bet kada galėsite atšaukti ištrindami įrašytus slapukus savo interneto naršyklės nustatymuose.
Tęsdami naršymą svetainėje jūs sutinkate su slapukų naudojimo sąlygomis.

Naujienos

Karštis ir triukšmas

 

Motociklus vys iš Klaipėdos centro?

Šio centro Klaipėdos departamento Visuomenės sveikatos saugos kontrolės skyriaus vedėja Asta Šlepetienė tikino, kad ieškotų triukšmadarių, jei tik gautų skundą.

"Mes galime išmatuoti, o tai būtų įrodymas ir savotiškas pretekstas kreiptis į Saugaus eismo komisiją prašant spręsti klausimą. Kiek pamenu, ir anksčiau būta nusiskundimų. Bet daugiau dėl to, kad motociklininkai "patobulina" savo techniką, kad ji skleistų kuo didesnį garsą. Policija galėtų dažniau rengti reidus kartu su įmonėmis, kurios vykdo techninę transporto priemonių priežiūrą", – svarstė A.Šlepetienė.

Ar techninių apžiūrų centrų, kurie yra privačios įmonės, darbuotojai sutiktų naktimis patruliuoti uostamiesčio gatvėmis drauge su policija?

"Buvo diskusija net ministerijų lygiu, jog tokios prevencinės akcijos, kurių metu būtų galima patikrinti techninę transporto priemonių būklę, būtų veiksmingos. Techninio paso galiojimą galima būtų sustabdyti ir už tai, kad vienas ar kitas vairuotojas savaip "patobulino" savo automobilį ar motociklą", – patikino A.Šlepetienė.

Nacionalinio visuomenės sveikatos centro darbuotojai sutiktų naktį išmatuoti motociklininkų skleidžiamą triukšmą, bet su sąlyga.

"Jei žmonės kreipsis, mes užsakysime laboratoriją, kuri turi tokių matavimų metodiką. Jei žmonės sudarys sąlygas matavimams atlikti, mes tikrai nestovėsime lauke. Matuosime garso lygį patalpose. Jei žmonės įsileis, laboratorijos darbuotojai atliks matavimus. Toks matavimas būtų pradžia ir atspirtis, kuri padėtų gyventojams tolesnėse diskusijose", – patikino A.Šlepetienė.

Dėl triukšmo – galvosūkis

Senamiestyje esančios Muzikos centro seniūnaitijos seniūnaitis Renaldas Kulikauskas tikino, jog senamiesčio gyventojai nėra tiek pikti dėl motociklų, motorolerių ar sportinių automobilių skleidžiamo triukšmo, kiek dėl nuolat variklius burzginančių taksi vairuotojų.

"Kam malonu, kai dieną ir naktį po langais nuolat veikia automobilių varikliai? Tiesa, aš gyvenu Tiltų gatvėje, bet motociklų čia negirdžiu. Tačiau aš puikiai suprantu Herkaus Manto ar Danės gatvės gyventojus. Vienas siūlymų – Herkaus Manto gatvėje ir gal net prie Senojo turgaus įrengti išmaniuosius greičio matuoklius, kurie registruos net transporto priemonių techninę apžiūrą, draudimą ir kitus dalykus", – teigė seniūnaitis.

Gyventojas tikino, jog gal ne draudimų vertėtų griebtis, o  techninių priemonių, kurios tramdytų pažeidėjus.

"Pavyzdys – mes taip pat galvojome apie eismo ribojimą senamiestyje, tačiau pasivaikščiojus ir pasidairius į eismo ženklus, kurie yra senamiestyje, to visiškai užtektų, jei tik vairuotojai laikytųsi jų", – pastebėjo seniūnaitis R.Kulikauskas.

Beje, Tiltų gatvėje leidžiamas vos 30 kilometrų per valandą greitis.

Gal situaciją išgelbėtų, jei centrinėse Klaipėdos gatvėse ir senamiestyje atsirastų įspėjamieji ženklai, "Prašome laikytis tylos"?

"Tai taip pat vienas būdų. Tačiau, mano galva, daugiau dėmesio uostamiesčio centrui ir senamiesčiui turėtų skirti policija, kuri turi prižiūrėti, kaip laikomasi KET reikalavimų? Nuo to reikėtų pradėti. Policija galėtų bent keletą kartų per savaitę pastovėti Herkaus Manto gatvėje ir realiai pasižiūrėti, kas ten vyksta. Labai didelis procentas problemų dingtų, jei automobiliai važiuotų nurodytu greičiu. Motociklai ar "patobulinti" automobiliai, kurie skleidžia didesnį triukšmą, dažniausiai skrieja tikrai ne 50 kilometrų per valandą greičiu. Spaudžiant akceleratorių ne tik stiprėja garsas, kuris vargina gyventojus, bet ir keliama grėsmė pėstiesiems", – pastebėjo R.Kulikauskas.

Kvailius bausti būtina

Baikerių klubo "Legacy Vets MC" narys Aurimas Mockus, paklaustas apie siūlymą uždrausti motociklų ir motorolerių eismą Herkaus Manto gatve nuo 23 val., ėmė kvatoti.

"Ar čia rimtai? Ar du, ar keturi ratai, visos transporto priemonės turi tas pačias teises. Bet čia, aš įtariu, bus vietos chuliganų elgesys, kuris visiems mums pridaro problemų. Jei laikytumėmis draudimų logikos, į senamiestį ir centrą reikėtų uždrausti įvažiuoti ir sportiniams automobiliams, ar mašinoms su galingesniais varikliais, o leisti tik elektromobilių eismą. Po to drausime riedžius, nes jie kelia triukšmą ir vibraciją. Gal kam nors net riedučiai užklius, nes jie kelia pavojų žmonėms? Tai yra absurdas", – gresiančiais draudimais piktinosi A.Mockus.

Visuomet buvo kvailių ir jų bus, bet dėl to neturi kentėti visi.

Jo manymu, baikerių klubams priklausantys klaipėdiečiai dažniausiai suvokia, jog jie yra bendruomenės nariai, o chuliganiškas triukšmadarys dažniausiai yra iš paauglystės laikotarpio išaugęs jaunuolis, už tėvo pinigus įsigijęs pirmąjį motorolerį.

"Visuomet buvo kvailių ir jų bus, bet dėl to neturi kentėti visi. Va, reikia pagauti tokius kvailius ir nubausti. Ar sunku tokį nufilmuoti telefonu? Bus matyti numeriai, bus aišku, kas naktimis duodasi po senamiestį. Gerai, tada tegul reidus daro. Kažin ar nenutiks tokia gėda, kai per tą naktį daugiau bus mašinų su kiaurais išmetimo vamzdžiais, nei motociklų? Prie mano motociklo galo gali ausį kišti, bet jis jokio garso neskleidžia. Policija sugebėjo įsigyti aparatus, matuojančius stiklų skaidrumą, o kodėl negali garso matuoklių įsigyti?" – retoriškai klausė A.Mockus.

Atgal