Informuojame, jog svetainėje yra naudojami slapukai (angl. cookies)
Sutikdami, paspauskite mygtuką 'Sutinku'.
Sutikimą bet kada galėsite atšaukti ištrindami įrašytus slapukus savo interneto naršyklės nustatymuose.
Tęsdami naršymą svetainėje jūs sutinkate su slapukų naudojimo sąlygomis.

Naujienos

Smarvės trauka

 Stotelė turės „užuosti“, iš kur ateina kvapas

2018-05-03, 08:00

Dalia BIKAUSKAITĖ

 

 

Stotelė turės "užuosti", iš kur ateina kvapas nuotrauka, foto

 

Po gyventojų skundų lavinos dėl kvapų iš uosto tęsiasi valdžios derybos su pagrindiniais, kaip įtariama, miesto smardintojais. Vakar meras Vytautas Grubliauskas susitikęs su UAB Krovinių terminalo generaliniu direktoriumi Albertu Gimbutu išgirdo pažadą, jog bendrovė prisidės prie modernios taršos matavimo stotelės įrengimo. Tiesa, norima, kad stotelė rodytų ne tik iš kur atsklinda kvapas, bet ir kas smirda.

UAB Krovinių terminalo vadovas pasakojo, jog jau trejus metus bendrovė krauna tik benziną ir jo komponentus, paaiškino, kokios technologijos naudojamos. „Kadangi kraunamas benzinas, tai matuojami angliavandeniliai. Jų normų mes neviršijame. Manau, kad mūsų kvapai tokie patys kaip ir benzino kolonėlėje“, - sakė A. Gimbutas.

Jo manymu, logiška būtų įrengti tik tokią automatinę taršos matavimo stotelę, kuri identifikuotų problemą. Šiuo metu tiek prie AB „Klaipėdos nafta“, tiek prie Krovinių terminalo sanitarinės zonos matuojami angliavandeniliai, kurių normų viršijimas nėra fiksuojamas.

A. Gimbuto teigimu, kvapo problemą kelia sieros junginiai. Ypač didelis jų kiekis yra termiškai apdirbtuose sunkiuosiuose naftos produktuose, kurių Krovinių terminalas nekrauna.

Terminalo vadovas ketina išsiaiškinti, ar be chronometrografijos, kurios metodu matuojami sieros junginiai, nėra atsiradę kokių nors naujų, paprastesnių matavimo būdų, nes chronometrografija - gana sudėtingas matavimo procesas. „Jeigu pastatysime paprastą matavimo stotelę, gausime tuos pačius rodiklius ir problema kaip buvo, taip ir liks“, - sakė Krovinių terminalo vadovas ir pridėjo, kad jo vadovaujama bendrovė prisidėtų prie tokios stotelės įsigijimo.

V. Grubliauskas taip pat tvirtino, jog stotelė turi ir matuoti sieros junginius, ir identifikuoti problemą.

„Kvapus identifikuojanti stotelė gali kainuoti keliasdešimt tūkstančių eurų. Sutarus dėl jos įrengimo, esminis klausimas būtų, į kokias medžiagas ji būtų orientuota. Tikiuosi, kad nebus nutaikyta į tai, ką krauna kaimynas“, - sakė meras.

„Žinoma, tikėjime, kad tie, kurie skleidžia blogus kvapus, pastatys tokią matavimo stotelę, kuri juos identifikuos, yra šiek tiek idealizmo. Jeigu tai nepavyks, tada reikia kalbėti apie tokios stotelės, kuri būtų visiškai nepriklausoma nuo krovos kompanijų, įdiegimą, kad ir kiek ji bekainuotų„, - sakė V. Grubliauskas.

V. Grubliauskas praėjusią savaitę jau susitiko ir su AB „Klaipėdos nafta“ vadovu. Dar laukia susitikimas su „Lietuvos geležinkelių“ atstovais.

Atgal