Naujienos

Upės turizmas Klaipėdoje

 Piktina neišnaudojama Danės upė

2018-02-14, 10:01

Dalia BIKAUSKAITĖ

Buriuotojai tvirtina, jog Danės upės krantinės net iki Biržos tilto neišnaudojamos taip, kaip galėtų būti, ką jau kalbėti apie situaciją už šio tilto. Kelerius metus valdžia suka galvą, kaip įveiklinti bent Danės atkarpą, esančią tarp Pilies ir Biržos tiltų. Šiemet vėl bus bandoma sudaryti galimybę miestiečiams ne tik per didžiąsias šventes, bet ir per visą laivybos sezoną grožėtis Danės upėje stovinčiais laivais.



Pasak buriavimo sporto klubo „Ostmarina“ vadovo Osvaldo Kudzevičiaus, Danės upė kaip atrakcija šiuo metu visiškai neišnaudojama. Jeigu joje stovėtų laiveliai, žmonėms būtų smagiau ateiti prie upės pasivaikščioti, būtų bent į ką akis paganyti.

Danės upės krantinių iki Biržos tilto koncesininkė yra AB „Klaipėdos laivų remontas“ (KLR). Ko gero, bendrovei tai neapsimoka, tad ji ir nesirūpina, kad Danės upėje būtų pilna laivų. Pasak Savivaldybės Jūrinių ir vidaus vandenų reikalų komisijos nario Vytauto Čepo, į Danės upės krantinių rekonstrukciją sukišta apie 30 mln. litų, o jos jau beveik 10 metų nėra tinkamai naudojamos. Anot jo, tai - katastrofa: tokie pinigai investuoti ir tai net neduoda žmonėms džiaugsmo.

V. Čepas svarsto, kad gal taip yra todėl, jog yra manančiųjų, kad mūsų laivai labai negražiai atrodo, tik teršia miestą, tad jų visai nereikia. „Aš neįsivaizduoju gražesnio dalyko, kaip miesto centre stovintys laivai. Tai viso pasaulio miestų svajonė„, - sako jis.

Kodėl nenorima stovėti upėje

KLR priklausančios UAB Klaipėdos pilies uosto kapitonas Vilius Bartusevičius sako, kad tik vienas kitas jo klientas norėtų stovėti prie krantinių Danės upėje, nes reikėtų pasireklamuoti.

Spėjama, kad nenoras stovėti Danės upėje yra susijęs su saugumu. Ypač per šventes vaikšto nemažai išgėrusių žmonių, pasitaiko, kad tušti buteliai skrieja ant laivų, kyla kitokių bėdų.

Daug metų pasieniečių laivyne dirbęs buriuotojas Valerijus Bogūnas teigia, tad jam teko ilgą laiką stovėti su laivu Danės upėje. Pasak jo, pliusų labai daug, kol oras ramus. Bet kai tik audra, prasideda toks traukūnas, kad lynai trūkinėja kaip siūliukai. Jo manymu, tą problemą išspręsti galima pasitelkus į pagalbą orų prognozę - kai artinasi audra, laivelių tiesiog nešvartuoti Danės upėje.

ĮVEIKLINIMAS. Miesto Savivaldybė siekia, kad prie Danės upės krantinių tarp Biržos ir Pilies tiltų vasarą stovėtų kuo daugiau laivų. Egidijaus Jankausko nuotr.

Pasak V. Bogūno, gal nuolatiniai Pilies uostelio klientai ir nenori stovėti upėje, bet atvykę svečiai tikrai sutiktų tai daryti, juo labiau jeigu jie galėtų stovėti nemokamai. Jo teigimu, Lenkijos Gdansko uoste problema gerai išspręsta. Jachtos gali miesto centre stovėti nemokamai, bet nėra elektros ir vandens. Nors krantinės ir neatsiperka lenkams, bet jos būna įdarbintos. Jeigu Pilies tiltas bus keliamas pagal grafiką, taip galėtų būti ir Klaipėdoje.

Buriuotojai raginami švartuotis upėje

Komisijos nariai norėjo išgirsti, kokios miesto galimybės nemokamai naudotis Danės krantinėmis. V. Bartusevičiaus teigimu, upėje stovintiems laivelių savininkams, be abejo, reikėtų mokėti mažiau nei Pilies uostelyje. KLR iš esmės sutinka taikyti mažesnį tarifą, o švenčių dienomis leisti švartuotis nemokamai. BĮ „Klaipėdos paplūdimiai“ yra įsipareigojusi prasidedant sezonui pastatyti pontonus, kad būtų patogiau laiveliams švartuotis.

Komisijos pirmininko Algirdo Grublio teigimu, pagal koncesijos sutartį koncesininkas turi suderinti su Savivaldybe įkainius, tačiau jau daug metų tai nedaroma. Pilies uostelio kapitono teigimu, jeigu kainos keičiamos, jos derinamos su Savivaldybe.

Miesto valdžia norėtų, kad bent kartą per mėnesį prie Danės krantinių atplauktų jachtos ir švartuotųsi, t. y. kad upėje vyktų buriuotojų savaitgaliai. Galėtų penktadieniais jachtos įplaukti į Danės upę ir paskui iš jos išplauktų į regatas. „Gal ir vyktų tie buriuotojų savaitgaliai, bet pirmiausia reikia susitvarkyti su tiltu. Mes bandysime taip organizuotis, jeigu tik bus galimybė„, - sakė O. Kudzevičius.

Dar vienas labai svarbus dalykas norint, kad laiveliai stovėtų Danės upėje, - tiltų pakėlimo grafikas. Beje, jų kėlimas būtų atrakcija miestiečiams. Kokia Pilies ir Biržos tiltų kėlimo situacija, „Vakarų ekspresas“ jau rašė - vasarą Pilies tiltą norima kilnoti nuolat.

V. Bogūno teigimu, būtina plačiai paskleisti informaciją, jog į miestą atplaukiantys svečiai žinotų, kada bus tiltas keliamas, kada jie gali stovėti prie Danės krantinių. Ją galima skelbti ir buriuotojų, ir KLR, ir Savivaldybės interneto svetainėse. „Jeigu žinos, svečiai atplauks“, - sako V. Bogūnas.

V. Čepas domėjosi, ar nebus taip, kad informacija bus paskleista, užsienietis atplauks, o tiltas nebus pakeliamas. UAB „Viadukas“ vadybininkas Ramūnas Majus patikino, kad Pilies tiltas veikia ir su juo viskas gerai, o atsiradusios problemos bus išspręstos.

Atgal