Naujienos

Bilietų naujienos

 

Jau testuoja naują elektroninį bilietą

Martynas Vainorius 
2018-02-02

Klaipėdos transportininkų valdose jau veikia viena Estijos bendrovės „Ridango“ diegiamo naujojo elektroninio bilieto sistemos dalelė – autobuso borto kompiuterio ir komposterio komplektas, realiai parodantis visas naujosios sistemos galimybes.

Martyno Vainoriaus nuotr.

Jas ketvirtadienį transportininkai pristatė ir su savo veiklos sritimis susipažįstančiam naujajam Savivaldybės administracijos direktoriui Olegui Mariničiui.

Dabartinė Klaipėdos viešojo transporto elektroninio bilieto sistema buvo pradėta diegti dar 2004-aisiais, kai net GPRS internetas praktiškai buvo naujiena, tad turima įranga jau yra ir moraliai pasenusi. Nusprendus ją modernizuoti buvo paskelbtas tarptautinis konkursas, kuriame sudalyvavo vienintelė „Ridango“. Jos sistema ir priežiūros darbai per trejus metus atsieis daugiau nei 1,6 mln. eurų.

Pasak VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ (KKT) direktoriaus pavaduotojo Andriaus Samuilovo, darbai jau vyksta nuo spalio. Pirmoji elektroninio bilieto sistemos komplektų partija bus įdiegta balandį turinčiuose pradėti kursuoti visiškai naujuose konkursą laimėjusios bendrovės „Kautra“ „Mercedes“ markės maršrutiniuose taksi.  Pastarieji šiuo metu yra surenkami Vilniuje, UAB „ALTAS komercinis transportas“ gamybinėje bazėje, kur iškart montuojama ir naujoji elektroninio bilieto įranga.

Įdiegus šią sistemą bus galima atsiskaityti ne tik dabartinėmis kortelėmis, kurias, beje, pagaliau bus galima internetu papildyti kartiniais bilietais, bet ir su mobiliuoju telefonu per specialioje programoje sugeneruotą QR kodą ar bekontaktėmis banko kortelėmis. Tiesa, šiam sprendimui iki rudens bankai dar turi patvirtinti specialią schemą. Su bekontakte kortele bus galima komposteryje „pirkti“ tik bilietus be nuolaidos.

Taip pat bus tokia nauja funkcija, kaip kelionės optimizatorius, kuris dienos pabaigoje nuskaičiuos optimaliausią kainą pagal atliktas keliones. Su viena kortele iš karto bus galima įsigyti iki 5 bilietų, tačiau operacijų skaičius neribojamas, tad galima mokėti, kad ir už visus autobuso keleivius.

Naujieji komposteriai išgyvendins vadinamuosius krokodilus, nes nuskaitys QR kodus nuo popierinių bilietėlių ir juose nebereikės išmušti skylių. Kontrolieriai bilietus tikrins su mobiliaisiais telefonais, kuriuose bus speciali „androidinė“ programa.

KKT specialistai pabrėžia, kad naujieji komposteriai „perskaitys“ ir dabartines elektroninio bilieto korteles, studentų ar mokinio pažymėjimus, tad jų keisti nereikės.

Įdiegus naująją sistemą atsiras ir naujo tipo mėnesiniai bilietai, kurie galios visose III transporto zonose – bus galima važiuoti nuo Dituvos iki Kretingos bei Palangos (su uostamiesčio sistemos vežėjais), o po Klaipėdą su tokiu bilietu bus galima važinėtis ir maršrutiniais taksi. Toks bilietas kainuos 99 eurus, o galiojantis vien darbo dienomis – 85 eurus. Maršrutiniuose taksi galiojantys mėnesiniai bilietai suteiks galimybę važiuoti jais ir nakties metu, ir visais miesto autobusais.

Įdiegus naująją elektroninio bilieto sistemą transportininkai galės realiu laiku prisijungti prie visų autobusuose sumontuotų vaizdo kamerų. Dabar kol kas tokia galimybė yra tik šį rudenį pradėjusiuose kursuoti naujuose bendrovės „Kautra“ autobusiukuose, vežančiuose 2A, 13, 14A, 21 ir 21A maršrutais.

Atgal