Naujienos

Psichologės patarimai

 

Prie gero priprantama: Kaip išsiugdyti naudingus įpročius?

Milda KUNSKAITĖ

Sakoma, kad visa tai, kas teikia malonumą, arba kenkia sveikatai, arba storina. Laimė, tai nėra visiška tiesa. Juk yra daugybė dalykų, kurie yra ir labai naudingi, ir labai malonūs! Gerti, rūkyti, persivalgyti, nesilaikyti dienos ir mitybos režimo, neišsimiegoti arba nuolatos persimiegoti, gyventi nejudriai, tuščiai leisti

 
 
 
 

 laiką, nuolatos būti viskuo nepatenkintiems - visi šie įpročiai sveikatos neprideda. Kaip jų atsikratyti? Lengviausia tai padaryti juos pakeitus naujais, naudingais įpročiais! Kuo jų bus daugiau, tuo sveikesni ir laimingesni būsite. Jūs jau susiraukėte, laukdami pasakojimo apie dietas ir lankymąsi sporto salėje? Nesibaiminkite, kalbėsime tik apie tai, ką galite daryti su džiaugsmu ir malonumu! Vos tik įgysite naujų naudingų įpročių, mintys apie racionalią mitybą ir sportą jums tikriausiai nebekels tokio siaubo!

 Beje, mokslininkai tvirtina, kad bet kuris įprotis įsitvirtina vidutiniškai per tris savaites, jei yra kartojamas kasdien. Vadinasi, viskas, ko reikia, - vos tris savaites kasdien daryti tai, kas yra naudinga, o jau po mėnesio organizmas pats pareikalaus tęsinio!

Taigi pradedame.

1) Kasdien išeikite į lauką pasivaikščioti. Nors pusvalandį. Tai darant reguliariai, savo biologinį amžių galima sumažinti pusantrų metų ir šiaip pastebimai pataisyti sveikatą, o be to, dar ir numesti svorio. Norėdami nepraleisti pasivaikščiojimų, įsitaisykite šunį. Naminiai gyvūnai kaip gamtos dalis labai palankiai veikia sveikatą. Katės gydo hipertoniją, sąnarių ligas ir neuralgijas, šunys - nutukimą ir depresiją, žuvytės ramina nervus. Net žiurkėnai tikriausiai kam nors yra naudingi!

2) Įgykite hobį. Specialistų manymu, jo naudingas poveikis prilygsta meditacijai. Žavėjimasis kokia nors veikla (nesvarbu, kokia - teatro ar šokių būrelio lankymu, sodininkyste, siuvinėjimu arba šuoliais su parašiutu) stiprina sveikatą, kelia nuotaiką, didina darbo našumą pagrindiniame darbe ir net gerina santykius šeimoje. O dar gerina atmintį ir nutolina senatvinės silpnaprotystės pavojų bei didina gebėjimą ieškoti naujų, nebanalių sprendimų. O dar hobis puikiai padeda nukreipti dėmesį, atsitraukti nuo kasdieninių darbų ir rūpesčių, kurie neretai persekioja net sapnuose (tai labai kenksminga). Taigi tai yra geriausias fizinis ir psichologinis poilsis, padedantis sumažinti stresą.

3) Dažniau pažindinkitės su naujais žmonėmis. Reguliariai plėsti pažįstamų ratą yra labai naudinga psichinei sveikatai. Kartu galima įgyti naudingų ryšių, o gal ir susitvarkyti asmeninį gyvenimą.

4) Būkite geranoriški. Jau Biblijoje buvo pasakyta: „Neteiskite ir nebūsite teisiami“. Juk kuo daugiau neigiamos energijos paskleisite, tuo daugiau jos ir gausite atgal. Tai daryti sunku, jei nesate įpratę, bet realu. Jei pavyks išsiugdyti tokį įprotį, gyvenimas taps daug malonesnis. Stenkitės gyvenime dažniau būti ne prokurorai, o advokatai. O jeigu nesiseka ir labai traukia „nusidėti“, mintyse suskaičiuokite iki 10. Paprastai toks noras greitai praeina, tiek laiko užtenka persigalvoti.

5) Vykite šalin blogas mintis. Galvokite apie gera. Londono karališkojo koledžo Psichiatrijos instituto specialistai mano, kad įkyrios neigiamos mintys ne tik nuodija gyvenimą, bet ir gali padidinti Alcheimerio ligos išsivystymo riziką. Išties, kuo ilgiau galvojame apie blogybes, tuo greičiau tos blogybės ir nutinka. Norėdami savo gyvenime rasti pozityvo, pripraskite prieš miegą užsirašyti 3 gerus dalykus, nutikusius šią dieną. Savaitės pabaigoje perskaitykite - tai padės suprasti, kad jūsų gyvenime yra daug gero.

6) Susikurkite paskyrą socialiniame tinkle. Amerikiečiai mokslininkai vyresnio amžiaus žmonėms siūlo neįprastą hipertonijos profilaktikos būdą. Pasak jų, arterinį kraujo spaudimą efektyviai normalizuoja ir širdies bei kraujagyslių darbą gerina aktyvus bendravimas socialiniuose tinkluose. Jis pensininkams 13 proc. mažina hipertoninės ligos išsivystymo riziką. Tai įrodo eksperimentas, kuriame dalyvavo 100 nejaunų savanorių. Svarbiausia - laikytis saiko ir šio pomėgio nepaversti nesveika aistra.

7) Dažniau vaikščiokite į svečius pas draugus ir artimuosius. Jeigu nėra laiko susitikti, pasikalbėkite bent telefonu. Bet, aišku, geriau organizuoti susitikimus „akis į akį“. Ypač su artimiausiais žmonėmis - vaikais, anūkais. Tai yra didžiulis malonumas ir nauda ir jiems, ir jums. Sakoma, kad gyvenimo pabaigoje dar niekas nesigailėjo, kad mažai dirbo, bet labai daug kas gailisi, kad mažai dėmesio skyrė artimiesiems. Nekartokite svetimų klaidų, teisingai susidėliokite gyvenimo prioritetus.

Atgal