Informuojame, jog svetainėje yra naudojami slapukai (angl. cookies)
Sutikdami, paspauskite mygtuką 'Sutinku'.
Sutikimą bet kada galėsite atšaukti ištrindami įrašytus slapukus savo interneto naršyklės nustatymuose.
Tęsdami naršymą svetainėje jūs sutinkate su slapukų naudojimo sąlygomis.

Naujienos

Kas laukia miesto transporto

 

KLAIPĖDOS ATEITIS: TRAMVAJUS AR ELEKTROBUSAI?

 

Klaipėdoje nuspręsta aiškintis, kaip ateityje pasikeis miesto viešojo transporto sistema. Speciali studija turės atsakyti, ar gatvėmis pradės riedėti elektra varomi autobusai, ar ims kursuoti tramvajus.

Ketvirtadienį posėdžiavę miesto tarybos nariai be didesnių diskusijų pritarė projekto „Elektra varomo viešojo transporto naujų galimybių plėtra (DEPO)“ įgyvendinimui.

Jau prieš kurį laiką miestą pasiekė žinia, jog Klaipėdai pagal ES finansuojamą priemonę bus skiriama lėšų galimybių studijai parengti. Ji ir numatys, kaip ateityje pasikeis uostamiesčio viešasis transportas.

Dokumentas išnagrinės ir patars, ar mieste vertėtų diegti elektra varomus autobusus, ar tramvajų.

Studija taip pat įvertins, kiek kainuotų mieste įrengti tramvajų bei kokia būtų tokio transporto nauda. Taip pat tramvajaus potencialas bus palygintas su kitomis ekologiškomis transporto priemonėmis.

Svarstant elektrobusų diegimo mieste galimybę, numatoma įvertinti, kiek tokias transporto priemones atsieitų įsigyti, eksploatuoti ir integruoti į bendrą Klaipėdos viešojo transporto sistemą.

Taip pat bus numatyta, kokios infrastruktūros mieste prireiktų naudingiausiam variantui. Studijos autoriai turės parengti ir kitus geriausiai versijai įgyvendinti reikiamus dokumentus.

Miesto viešojo transporto ateities perspektyva neliks tik dokumentu. Pritarus rengti studiją, atsižvelgiant į parengtos galimybių studijos rezultatus, įsipareigota ir atoliau vystyti tramvajaus arba elektrobusų projektą bei investuoti ne mažiau kaip 10 kartų didesnę sumą, nei dabar miestui skirta parama.

Tai reiškia, kad Klaipėdai teks atseikėti apie 6 mln. eurų.

Dar prieš tarybos posėdį šį klausimą svarsčiusio Finansų ir ekonomikos komiteto metu pastebėta, kad, įgyvendinant studijos pasiūlytą naudingiausią variantą, miestui prireiks ne vieno milijono eurų.

Tačiau pabrėžta ir tai, kad ateityje miestų centruose nebegalės riedėti transporto priemonės su vidaus degimo varikliais, tad jau dabar verta svarstyti, kuo jos bus pakeistos.

Kai kurių specialistų teigimu,  Klaipėda yra palankus miestas tramvajui atsirasti.

Atgal